Thursday, April 12, 2012

Refresh seMuLa


بسم الله الرحمن الرحيم

tutup mata. refresh balik. tunduk.
geleng perlahan.
herm.. maaf sume...

saya rasa harini saya da buat byk salah. huk3
x sengaja melontar n menyimpul.
sangat perlu, utk bermuhasabah skjap...

senyum kelat. telan air liur.
pandang keje bertimbun kt kedai..

Allah.
sungguh, saya belom bersedia
n perlu bersedia utk hari mendatang.
may be saya perlu di ketuk dgn ayat ni kot. :')

"JANGAN terlalu susah hati dgn urusan dunia.
Akhirat itu lebih utama n hidup 
di sana lebih lama n kekal selamanya"

yep. may be.
lagi pun tu memang betul.
hermm..

 ingat lagi waktu sem 1, meleleh nangis depan mak.
da x boleh nak tahan sbb stress sangat.
sampai2 sekarang, da kawen pon..
asyik teringat umah...heh

honestly. rindu ma sangat. :'(

tadi. telefon ma.
tanya khabar. risau kat ma.
habis letak gagang.
x boleh tahan, sedih sangat. 
selubung diri macam biasa.
mencurah ke ladang gandum. T_T

saya tahu, dua tiga harini.
byk cerita sedih. 
ni lah satu cara, utk release. dgn menulis.
even tahu, xde org yg baca.

tapi harap.

kalo ada terbaca. 
buat2 muhasabah hidup seharian kite.
byk sometimes khilaf sendiri yg kite x perasan.
kite nak sesuatu yg puas, tapi...
dlm masa yg sama hati2 di sekeliling kite,
kite jaga atau x ?

sekali lagi. maaf.
tarik nafas, hembus.

cukup lah sekadar ni je. 
yg selebih biar antara, kami. 
aku + Dia, Ya Rabb.

maaf andai terlebih.
sungguh,..diri ni pon x sempurna.

"Hidup ni mcm ni lah,
ada waktunya jiwa kita kosong
n semangat kita hilang bkn sbb kita x berdoa
n lupa kpd Allah,
tapi kita x berusaha bg memperolehnya kembali. "
 - Usamah. 

we're never too old to keep learning :)


nota kaki :
dalam serabut2, nsb ade penenang..
terima kasih buat zauji,
sbb da jd suami terbaik buat sy :')

4 comments:

Rapunzel Cikilolo said...

mintak maaf, saya nak baca tapi background gelap, jadi tulisan tak berapa jelas...

Anonymous said...

wahhh seronok bile dah ad suami nih kn...he3

aiNulHusNa ^-^ said...

yup.. urusan akhirat lbih utama.. same2 kite bpesan2 kn.. :D

hsna sntiasa baca blog aieny tau =)

Anonymous said...

always follow up your next entry dear...miss u ainie =)