Sunday, December 5, 2010

- KeRaNa DiA ....AkU TiNgGaLkAn DiA.... -

Cinta itu buatkan..
Cinta utamaku lemah...
Cinta aku pd si dia...

Buatkan cinta aku pd Tuhan...
Buatkan cintaku pd Rasulullah...
Buatkan cintaku pd agama....
Buatkan cinta aku pd iman..

Seakan-akan goyah...
Umpama meniti jambatan rapuh...
Yg kalau2 ditiup angin kencang...
Rebah sujud sia2 ke bumi...
Cinta aku pada si dia..
Mencalar kotor pd pahalaku..
Bertambah erat pula...
Pegangan si dosa2...
Cintaku pada si dia
Buatkan jiwaku resah
Bernanah dgn maksiat
Zina mata, zina hati....
Buat aku terus-terusan gelisah...
Melihat pasangan len...
Melayari bahtera durjana....
Yg kononnya indah..
Padahal aku tahu..
Halal haramnya…
Meskipun aku tahu....
Baik buruknya…
Sungguhpun aku tahu....
Azab dan siksanya…

Bukankah cintaku aku pada si dia
Harus bawaku dekat....
Ke syurga...
Bukankah cinta aku pada si dia
Harus jauhkan aku sejauh2nya...
Dari neraka yg pedih azabnya...
Jadi…
Mana mungkin cinta ini..
Cinta aku pada si dia....
Adalah cinta bisikan Allah...
Mana mungkin cinta ini....
Cinta aku pada si dia....
 

Adalah cinta yg boleh buatkan aku..
Bahagia dunia akhiratnya...

Mana mungkin cinta ini...
Cinta aku pada si dia...
Adalah suci dan tulus....
Aku muhasabah nilai cinta ni...
Sebak dada, kusut jiwa...
Menitis air mata seorang hamba derhaka...
Mengenangkan betapa murahnya nilai cinta ini...
Hinanya cinta ini disisi tuhan..
Cinta yg aku dambakan...
 

Cinta aku pada si dia... 
Xde ape2 erti buat tuhan...
Hanye lumpur mengundang murka…

Rupa2nya....
Cinta aku pada si dia...
Tak layak menggapai rahmat...
Tak layak menjemput berkat...
Dan tak kan pernah mengundang keredhaan...
Maafkan aku Ya Allah...
Maafkan aku untuk ada rasa...
Cinta aku pada si dia...
Yg tak ada nilai di mata mu Tuhan....
 

Ya Allah...
Jodohku ditanganmu...
Kalau benar....
Cinta aku pada si dia...
Hanya menambah timbunan dosa...
Aku mohon ampun Ya Allah...
Doaku…
Harapanku…
Pintaku dgn harap…
Harap dgn sangat2…
Penuh rendah diri sebagai hambamu...
Kurniakan aku masjid yg sempurna...
Dgn jodoh yg baik2...
Penuhi pertemuan dan perpisahannya
Dgn iman, nur dan rahmatmu…
Biar jodohku itu…
Buatkan aku dekat padamu Ya Allah...
Biar jodohku itu…
Buatkan syurga nanti jadi naungan untukku
Biar jodohku itu…
Buatkan aku lebih mencintaimu
Lebih dari segalanya Ya Tuhan…
Ya Allah…Amiin… T___T

No comments: