Saturday, December 18, 2010

:::...Munajat Hamba yang Fakir...:::

Ya Allah,
Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar
perkataan hamba yg fakir ini,...
Maha melihat kedudukan kami....
Maha Mengetahui  rahsia kami....
x de sesuatupun dari perkara kami yg samar bagiMu....

Kami adalah org yg sengsara, fakir, takut,...
Kami  meminta kepadaMu...
sebagaimana org miskin meminta....
Kami mengagungkanMu...
sebagaimana org yg berdosa lgi hina mengagungkanMu....
Kami berdoa kepadaMu....
sebagaimana halnya org yg takut dan dlm keadaan terpaksa memohon kepadaMu....
Kami  berdoa kepadaMu...
sebagaimana org yg jiwanya tunduk berdoa padaMu....
Kami berdoa kepadaMu...
sebagaimana halnya org2 yg menangis sbb memohon ampunanMu,..
sebagaimana doa org yg merasa dirinya hina di hadapanMu...
sebagaimana org yg merasa x de harganya di hadapanMu....

Ya Allah,  janganlah Engkau jadikan doa kami terhadapMu...
Sebagai doanya org yg celaka...
Kumohon,curahkanlah belas kasih dan sayangMu pada kami....
Wahai sebaik2nya Dzat yg Dipinta dan sebaik2nya Dzat yg Pemberi....

1 comment:

immukmin said...

nice entri..
jibril bertanya kepada Rasulullah s.a.w. kerana kasihan melihat Rasulullah s.a.w yang begitu susah hidupnya.
ya Rasulullah s.a.w akan ku jadikan bukit bukit di kota mekkah ini emas dan aku berikan kepada mu.

Rasulullah s.a.w bersabda

cukuplah jadikan aku kenyang satu hari dan lapar satu hari..supaya ketika aku kenyang aku mensyukri nikmat Allah dan ketika aku lapar aku berdoa dan merayu kepada Allah..

wallahualam..