Tuesday, December 21, 2010

+++ Mencari Bahagia Itu +++

Hidup ini adalah hitam putih,...
hidup ni adalah pertukaran luka ngn bahagia,..
maksudnya bahwa hidup ini x selamanya bahagia,...
ade airmata pasti ade tawa, ade cemuhan pasti ada pujian 
begitu terus silih berganti,...
klo bahagia tentu xde yg perlu di bicarakan,...
bahkan bbrape sahabat saya melupakan saya ketika bahagia...
tapi xpe,.. santai je,... hehehe. ^_^
Gelisah, ase cm x dsyg lagi,...
merasa paling menderita padahal hanye putus cinta, ..
merasa ditinggalkan oleh org2 tercinta...
padahal hanye 1 yg pergi n masih ade 20 lagi yg nunggu...hehe
  yep! semua perasaan yg buat saya cepat tua... ;p
kgd2 hadir tanpa boley saya hindari,..
tersedar bahwa saya mmg hanya manusia biase...
yg juga punya airmata, punya gelisah, dan gelisah tu dtg...
sbb saya yg mendatangkannye...hehe, 
biasanye cm 2 la …  sbb saya suke dikasihani,..
saya suke mengeluh, ..
saya suke sgt dapat perhatian dari org2 yg mengaku mencintai saya,
 ish,cari perhatian ALLAH ajela ainie !!

Padahal saya slalu ckp bahwa jiwa ni milik ALLAH...
dan guru2 saya selalu ckp...
ainie, hanya dgn mengingat ALLAH hati menjadi tenang“  
mksdnye! ya,.. hanya ALLAH yg mampu membuat gelisah...
dan rasa menderita 2 hilang...
spatutnye saya x perlu takut ditinggalkan oleh seluruh cinta2 dunia...
time saya tahu bahwa ALLAH x penah meninggalkan saya…erm..
yep!, ALLAH lah pengusir resah dan menggantinya dgn bahagia,
pastu cmne nk buang resah dan menggantinye dgn bahagia??
caranya simple je...panggil si bahagia....
UTK BAHAGIA, download rase senang, softwarenye adalah SOLAT... 
Dan jadikan solat n sabar sebagai penolongmu..…
yep, solat lah alat bahagia tu, sumber ketenangan tu ,
 ade yg lain lg?, bgtahu saya klo ade.....  

pastu....solatlah dgn hati,...
 solat yg memutuskan kte dari dunia....
Bukankah ALLAH x kan terasa hadirnye...
bile urusan dunia tetap ade dalam hati,...?
erm cmni jela...
Solat dgn taubat, dan kenanglah sume kesalahan ni saat solat, 
Menangis dan mengemislah kpd ALLAH, 
memohon ampun atas dosa2...

tapi cukup ke mengingat ALLAH diatas sajadah yg x lebih 5 minit ni??
x cukup asenye...
Lanjutkan dgn zikir,...^_^
ALLAH x kan penah meninggalkan saya setelah itu...,
hati slalu tenang sbb selalu ingat ALLAH,...

Dan saya nk cuba memiliki ciri2 hamba yg diterima solatnye, yg solatnye akn menjadi penolongnye dunia dan akhirat...
Jadi,mulai skrg, carilah bahagia,...
carilah kasih syg ALLAH, cinta ALLAH,...
x de yg len yg lebih mmbahagiakan selain ALLAH...^_^

No comments: